Slanec hrad, ruina

Slanec « Košice-okolie « Košický kraj (Abovská stolica)

Zrúcaniny gotického hradu z 13. storočia, ktorý bol zničený v roku 1679.

Historické názvy

Slanský hrad, Slanecký hrad, Salanc; 1230 castrum Salis, 1270 Zalanch, 1281 castrum Scelanch, 1303 poss. Zalanch cum castro, 1330 castrum Zalanch, 1410 Zalanchuara; maď. Szalánc

Popis

Zrúcaniny gotického hradu z 13. storočia, ktorý bol zničený v roku 1679.

Poloha N48.637260,E21.470909

mapa

Prístup

Popis k mape:
Prístup na hrad Slanec je možný napr.

1. zo železničnej stanice Slanec po asfaltovej ceste do obce (asi 1 km), prídete po ceste na mapke v pravo hornom rohu. Okolo cintorína do stredu obce ku kostolu. Odtiaľ okolo školy po ceste pod strmým svahom. Ďalej po vrstenicovej lesnej ceste po východnom úboči až na sever od hradu – lúčka Hradisko. Tu odbočiť vľavo a po výraznom chodníku do sedielka Za hradom a potom už len strmší výstup priamo na hrad. (mne osobne sa zdá najmenej exponovaná trasa)
2. autom – v strede obce odbočiť na cestu, ktorá ide hore na horný okraj mapy (ihrisko).Tu pri poslednom dome (už mimo mapy) zaparkovať (získate výšku) a peši po červenej značke - lesná cesta už bez stúpaní len po vrstevnici. Na lúčke Hradisko pokračovať ako v 1.

PS – na ceste do Košíc, vľavo uprostred mapy, je príjemný motorest (jediny široko-ďaleko) da sa tam niečo teple zajesť...

Zo sedielka za hradom sa da pokračovať po červenej značke k Trstinovému jazeru a potom až do sedla Rákoš-Slanec (oddeľuje Košickú kotlinu od Zemplína). Odtiaľ sú popoludní pekne fotky panorámy hradu :-)

Galéria

Pôdorysy (1)

Mapy (1)

Blízke hrady

Skároš (5 km), Svinica (6 km), Kazimír (9 km), Barca (10 km), Bačkov (10 km), Haniská (10 km), Abovský starý hrad (11 km), Braničev (11 km), Parič (12 km), Vajkovce (12 km), Budimír (13 km), Košický hrad (14 km), Lipovec (14 km), Brestov (17 km), Sokoľ (18 km), Malčický hrad (18 km), Cejkov (18 km), Pozdišovský hrad (18 km), Drienov (19 km), Kysak (19 km)